Ρολλερκόστερ στις πόλεις αντί για τραμ. Bring it on!

Το πρώτο πραγμα που σκέφτηκα ήταν οι τσουλήθρες στα γραφεία της Google. Αλλά αυτό εδώ φαίνεται καλύτερο.

Η έλλειψη κινητήρα καθιστά τους συρμούς εξαιρετικά ελαφρείς, οπότε η ενέργεια που απαιτείται για την ώθησή τους είναι μικρή και οι εκπομπές τους μηδαμινές. Επιπλέον, δεν απαιτούν τη δαπανηρή, ογκώδη υποδομή που συνοδεύει συνήθως την κατασκευή νέων σιδηροδρομικών γραμμών.
«Είναι μάλλον το απόλυτο σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας στις μαζικές μεταφορές» λέει ο κ. Σούντα.

Θυμίζω ότι τα “κανονικά” ρολλερκόστερ των λούνα παρκ δεν έχουν κινητήρες, ακριβώς επειδή τσουλάνε από τη φόρα που έχουν κατεβαίνοντας. Το κόλπο είναι να σχεδιάσεις έξυπνα τη διαδρομή, ώστε να έχει αποδοτική εναλλαγή ανηφόρας, ευθείας και κατηφόρας. Εξάλλου το πρώτο “σύγχρονο” ρολλερκόστερ κατασκευάστηκε το 1885, ενώ υπάρχουν αναφορές και σε παλαιότερα, το 1812 ή και τον δέκατο όγδοο αιώνα.

Πλάκα θα είχε να δούμε τέτοια στους δρόμους, όπως γράφει το άρθρο. Βέβαια το θέμα βρίσκεται υπό μελέτη ακόμα. Υπάρχουν και άλλες φωνές, θα δούμε.

«Από την άποψη της απλότητας και της φιλικότητας προς το περιβάλλον η ιδέα ενός οχήματος σαν τον τρενάκι του λούνα παρκ για τη μεταφορά των ανθρώπων είναι ελκυστική» λέει ο Τακαγιούκι Μορικάουα του Πανεπιστημίου της Ναγκόγια. «Ωστόσο πρόσφατα έχουν βγει τρένα που μπορούν να αναπαράγουν ενέργεια όταν φρενάρουν ή όταν κατεβαίνουν κατηφόρες, επομένως νομίζω ότι είναι απαραίτητο να εξετάσουμε καλά ποιο από τα δύο είναι πιο αποτελεσματικό».

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s